Geplaatst op: 21-6-2013
Afbeelding: finalist

ATAG 2e bij Serviceprijs van het jaar 2013

Jaarlijks vindt de uitreiking van de ‘Serviceprijs van het jaar’ plaats, met als doel de kwaliteit van de service in Nederland te verbeteren. Het initiatief voor deze jaarlijks terugkerende prijs is genomen door DOOR Training & Coaching in samenwerking met het vakblad Service Magazine en Stichting Members Benefits.

In 2013 hebben 658 serviceafdelingen en -bedrijven aan deze competitie deelgenomen, waaronder ATAG Nederland, en zijn gemeten op de manier waarop zij met de klant omgaan. De opzet van deze meting ziet er als volgt uit;:

  1. Een anonieme meting van de website 
  2. Een telefonische meting van het Contact Center en/of helpdesk 
  3. Een digitale Service Performance Meting door echte klanten 
  4. Het afleggen van een bezoek met een monteur 
  5. Een finale met diverse opdrachten voor de vijf best presterende service organisaties
     

Iedere ronde vallen er bedrijven af. Uiteindelijk blijven er 5 finalisten over die in de finale gaan strijden voor de ‘Serviceprijs van het jaar 2013’.

18 juni 2013 heeft de uiteindelijke finale plaatsgevonden bij DOOR Training & Coaching in Doorn met de volgende finalisten:

  • Ploeg kozijnen B.V.
  • Solarlux Nederland B.V.
  • Canon Nederland B.V.
  • Carrier Bedrijfskoeling Nederland B.V.
  • ATAG Nederland B.V. 


In de finale ronde stond een aantal opdrachten op het programma;

  • Een 2-minuten presentatie over: het bedrijf, de producten, de klant, de serviceorganisatie en ‘Waarom het serviceteam op dit moment de terechte winnaar is!’.
  • Een korte commerciële pitch om de serviceorganisatie gericht aan een potentiële klant te presenteren.
  • Alert kunnen inspelen op een klacht.
  • Spervuur van vragen van de juryleden over het vakgebied “service”.


De jury was als volgt samengesteld;

  • Jon Overbeek van Electrolux Home Products B.V.
  • Jos Bulter van Miele Nederland
  • Mira van Puyenbroeck van Field Backup
  • Petra van Buren van Vereniging FME – CWM  
  • Ruud van Dijk van Carrier Bedrijfskoeling Nederland B.V.
  • Max Dwinger, DOOR Training & Coaching
     

Uiteindelijk is Ploeg kozijnen B.V. met de hoofdprijs naar huis gegaan. ATAG Nederland B.V. heeft de eervolle tweede prijs bemachtigd. Een prachtige prestatie zeker gezien Ploeg kozijnen B.V. een kleine organisatie (30 medewerkers) is ten opzichte van ATAG Nederland B.V.. ATAG Nederland B.V. bezoekt meer dan 100.000 klanten op jaarbasis.

Meer informatie over de Serviceprijs van het jaar 2013.